g'Day mates - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liz en Cas - WaarBenJij.nu g'Day mates - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liz en Cas - WaarBenJij.nu

g'Day mates

Blijf op de hoogte en volg Liz en Cas

04 Januari 2015 | Australië, Sydney

G'day mates,

Daar is die dan! Ons eerste reisverslag vanuit Australië.

Laten we bij het begin beginnen en dat was op Schiphol om kwart over 10 op 1 januari!

Nadat wij de groep hadden leren kennen kregen we uitleg, champagne en een Unox muts voor dé nieuwjaarsduik van het jaar.

We kregen nog even tijd om koffie te drinken met de familie en cas werd er nog even uit gepikt voor zijn visum omdat daar een klein foutje in zat maar dat werd gelukkig snel en kosteloos geregeld.

Toen was het tijd om te knuffelen en te kussen en gingen we door de poortjes om aan ons avontuur te beginnen!

Onze eerste vlucht was meteen de meest lange, ongeveer 12 uurtjes. De reis begon goed, liz vond het meteen een paradijs, veel eten, veel keus uit dvd's, een lekker Fleeche dekentje en warme sokjes aan. Dit werd na een paar uur natuurlijk een gewoonte.... ;)

Aangekomen op bangkok mochten  wij het vliegtuig even verlaten, dit was wel heel erg fijn. Benen strekken, vooral nog meer eten en even gezellig kletsen met de mede reizigers. De 2e vlucht was een korte van ongeveer 4 uurtjes.

In Taipei aangekomen stond een man met een bordje met onze namen ons op te wachten. Wij dachten dat dit een man was van het hotel maar dit bleek al snel niet zo te zijn. Deze beste man begon weer over een visum maar dit keer van liz. Wij schrokken ons rot want er werd ook heel weinig gecommuniceerd. Aangekomen bij de balie kwam gelukkig onze reisleider er bij. Ze vertelde de man dat wij naar het hotel moesten maar het werd al snel duidelijk dat liz op het vliegveld moest blijven tot dat het visum in orde was... wat het nu dus was, liz heeft bij haar persoonlijke nummer een 'o'  maar wat blijkt, de 'o' bestaat niet meer in een paspoort en word voortaan als een '0' gezien. Heel vaag en je moet het maar weten. De man deed alsof het uren ging duren maar uit eindelijk waren wij binnen een half uur weg.
Het hotel was echt helemaal super. We hadden een paar biertjes gekocht en zijn met een aantal van de groep op het dakterras gaan zitten. Wat een dolle groep! Na een paar uurtjes werden wij weer opgehaald, wat overigens allemaal fantastisch is geregeld.
Toen kwam de allerlaatste vlucht, dit viel alles mee.
En daar waren we dan éindelijk.

Oh, Sydney, wat ben je mooi!

In Sydney aangekomen gingen we gelijk met de bus naar het opera huis. Niet te bevatten, dit zie je op tv, nu zijn we er gewoon zelf!!!

Toen reden we door naar het hostel en moesten we binnen 10 minuten omkleden om dé nieuwjaarsduik van het jaar te gaan doen. Wat gaaf was, er waren heel veel andere backpackers gekomen om mee te doen. Unox mutsie op en gaan met die banaan. We kregen nog lekker erwtensoep, doe je ook niet vaak aan de andere kant van de wereld ;)

In de avond hebben we een barbeque gehad en zijn we met zijn allen naar het strand gegaan om biertjes te drinken.
Toen was het echt bed tijd.

Cas die heeft,  ja jongens, de volgende ochtend om 6 uur hard gelopen. Morgen gaan we zelfs mee doe aan yoga om een uurtje of 6;). We kregen een lekker ontbijtje en toen gingen we met de bus naar het wildlife park met kangoeroes, koala beertjes, krokodillen enz... Daarna reden we door naar de blue. Mountains, we hebben dit vanaf 3 verschillende punten bekeken, echt te prachtig!!

Hoe vaak wij deze dagen wel niet tegen elkaar hebben gezegd: 'cas we zijn gewoon in sydney' en 'liz weet je? We zijn gewoon echt in sydney' heel vaak!

Nu zitten we op de boot om naar de andere kant van de stad te gaan. En varen we onder de harbour bridge door...

Het is allemaal gewoon te geweldig.

We hebben al een plan hoe we gaan reizen maar wat zo prachtig is, het veranderd elke dag weer. Dus we houden het nog even geheim tot dat we het zeker weten!

We keep in touch'

Veel liefs

• 05 Januari 2015 - 00:49

Sjaak:

Wat leuk is dit reisverslag..heel veel plezier daar en geniet er van..xxx

• 05 Januari 2015 - 01:35

Lilo:

Wauuuw wat tof! Genieten maatjes xx

• 05 Januari 2015 - 07:20

Sarina:

Wauw! Jullie zijn er. Het zal wat stress hebben opgeleverd met het visum. Maar he he eindelijk in Sydney. Veeel knuffels en plezier!!

• 05 Januari 2015 - 08:06

Frank:

Mooi verslag!!! In welke stad zijn jullie ook al weer......??? ;)-

Geniet er van en heel veel plezier!!!!

• 05 Januari 2015 - 08:22

Corrie:

Geweldig jongens, ik snap helemaal hoe jullie je voelen! Geniet van zoveel tijd Down Under XXX.

• 05 Januari 2015 - 11:41

Janneke:

Heej, leuk om zo snel al iets van een reisverslag te kunnen lezen:) Had al eea aan foto's voorbij zien komen op de app, superleuk om te zien! Ben blij dat jullie helemaal enthousiast zijn en dat het allemaal zo leuk is. Hou dat enthousiasme erin en geniet van jullie avontuur. Dikke kus

• 05 Januari 2015 - 20:21

Do:

Aaaaah leuk leuk leuk!!!! Geniet er maar lekker van!! XXX

• 07 Januari 2015 - 12:12

Alisa:

Heeeej schatties, echt een super leuk en jaloersmakend reisverslag om te lezen. Het klinkt geweldig!
    Je zult altijd van die stressmomentjes erbij hebben zitten net zoals op het vliegveld, maar uiteindelijk is het allemaal de moeite waard. Geniet er van!

Hele dikke kus van jullie vriendjes Garben en Alisa XXX

• 08 Januari 2015 - 13:55

.ardon:

.....Als ik nou toch niet eens zo,n kleindochter had !!! Veel plezier, en zal graag op de hoogte blijven

Opa Leen