Melbourne, onze nieuwe woonplaats - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liz en Cas - WaarBenJij.nu Melbourne, onze nieuwe woonplaats - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liz en Cas - WaarBenJij.nu

Melbourne, onze nieuwe woonplaats

Blijf op de hoogte en volg Liz en Cas

10 Maart 2015 | Australië, Melbourne

G'day mates,

Speciaal op verzoek van 'ome ernst' hier een nieuw reisverslag.

We zijn een beetje blijven hangen na onze aankomst in Melbourne.

We zijn eigenlijk snel op zoek gegaan naar werk wat iets moeilijker was dan we dachten. Veel backpackers 'stranden' in Melbourne en aangezien het hoogseizoen is voor backpackers is het aanbod voor werk erg laag.

Cas die kreeg een paar weken terug een telefoontje dat hij over 2 weken kon beginnen als kitchenhand.
Aangezien dit erg laat was zijn we nog wel door gaan zoeken. Na veel mailtjes en cv's de deur uit sturen dachten we op een middag waarom gaan we niet alvast bij dat tentje kijken, kunnen we in ieder geval alvast kijken of het wel allemaal echt is. Je wordt blijkbaar nog wel eens voor de gek gehouden in Australië.

(Zo zijn namelijk 3 mensen uit onze reis groep gebeld dat ze op een boerderij konden werken maar dan moesten ze wel 150 dollar voor betalen als zekerheid dat ze zouden komen, eenmaal aangekomen op het trein station van bestemming stonden daar nog tientallen personen die opgelicht waren)

A fijn, wij zijn naar dat tentje, The austen tea room, gegaan. Cas mocht gelijk op gesprek komen. Wat bleek nou er was net 3 dagen een nieuwe manager, zij komt uit Dublin en is 25 jaar geleden op haar 25ste ook backpacker geweest en dus gebleven en nooit meer weg gegaan. Nou ouders en familie dat gaat ons niet gebeuren hoor ;) nadat casper op gesprek was geweest moest ik ook in een keer komen want casper had verteld dat ik serveerster ben, hoe slim en lief. Waarschijnlijk zou er voor mij wel meer werk zijn dan voor casper maar dat zouden we nog wel zien. De volgende dag mochten we meteen beginnen.

Die dagen erna konden we veel werken en mochten we zelfs bij onze manager de tuin en garage poetsen. De kakkerlakken vlogen om je oren wat te goor was voor worden maar we sloten de avond wel af met een Poolse wodka. Niks te klagen dus.

Vorige week liep het net allemaal wat anders dan gepland.  Zoals ze eerst zeiden zou liz meer kunnen werken maar dit keer werd verteld dat er niet meer genoeg uren waren. Helaas pindakaas, baan kwijt. Zo snel als het allemaal kan gaan in Australië werd casper in een keer de rechterhand van de chef, wat echt super knap is.

Toen ging ik die zelfde dag weer op zoek naar werk. Gelukkig had ik nog een contact persoon van een au pair bedrijf. De volgende dag had ik een sollicitatie om 11 uur en 5 uur later mocht ik horen dat ik was aangenomen als au pair. Ik ga zorgen voor een jongetje van 6 maanden en een meisje van bijna 2.
Ik kan wel pas over 2 weken beginnen maar het is in ieder geval al iets.

De afgelopen 2 dagen heb ik op de kermis gewerkt, ik hou van kermissen maar het is denk wel de laatste keer dat ik dat heb gedaan.  Wat heb ik een respect gekregen voor de mensen die dag in dag uit op de kermis werken. Maar ben wel weer een ervaring rijker!

Verder zijn we elke dag onze verdiensten bij elkaar aan het leggen en rekenen we uit wat we kunnen uit geven en wat we moeten bewaren om het hostel te betalen.
Cas vindt dit helemaal geweldig, ik vind het iets minder om elke keer te moeten rekenen of je het wel haalt. Maar hopen als we straks beide aan de bak zijn dat we geld kunnen weg leggen voor onze verdere reis.

Buiten werk zoeken, sollicitaties en werken hebben we het echt nog niet zo slecht. We hebben al erg vaak van vuurwerk kunnen genieten. Chillen heel veel in het park, hebben veel vrienden gemaakt uit verschillende landen en ook Nederland, doen spelletjes, drinken zo af en toe een borrel en hebben vooral héél veel lol.

''Don't worry about the world coming to an end today. It is already tomorrow in Australia''

Veel liefs

  • 10 Maart 2015 - 12:09

    Ernst Lange :

    Bedankt voor de update Liz. Het gaat jullie goed lees ik. Erg lief dat je meteen de tijd neemt om te reageren.Zijn we weer op de hoogte hè. Veel plezier in Down Under. Groetjes aan jullie beide.

  • 10 Maart 2015 - 13:41

    Do:

    Ooooow klinkt allemaal weer super leuk!! Have fun babes XXX

  • 10 Maart 2015 - 14:38

    Anneke:

    Gaaf om te lezen zeg, Jullie beleven in ieder geval een leuk avontuur zo. geniet ervan en succes met de poepluiers Liz ;) maar vooral genieten! liefs, xxx

  • 10 Maart 2015 - 16:00

    Janneke:

    Idd wat langer moeten wachten op een reisverslag, maar weer erg leuk om te lezen! Blij dat het allemaal nog zo lekker gaat en fijn dat jullie alletwee werk hebben. Hopelijk blijft dat voorlopig zo, want dan kun je idd wat geld opzij zetten. Nou schatjes, veel plezier en werkze. kus jan

  • 11 Maart 2015 - 11:33

    Leen Ardon:

    Het was goed om weer eens wat van jullie te vernemen. Niet dat ik mij echt zorgen maakte, immers jullie redden je wel. Hopelijk gaat Liz ook weer een goede ervaring opdoen als kinderjuf.
    Wens jullie veel fun, opa leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 September 2015

Sydney Baby

15 September 2015

Veilig aangekomen in Sydney

09 September 2015

Wij gaan naar Sydney!

17 April 2015

mini update!

10 Maart 2015

Melbourne, onze nieuwe woonplaats
Liz en Cas

Wij vertrekken 1 januari naar Australië om te gaan reizen en te gaan werken.

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 5371

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: